Serwis układu hamulcowego

Serwis układu hamulcowego obejmuje usługi z zakresu diagnostyki komputerowej oraz regulacji i wymiany poszczególnych części. Na samym początku dokonujemy oględzin elementów zewnętrznych. Ponadto przeprowadzamy też analizę wartości jałowego i rezerwowego skoku pedału hamulca oraz sprawdzamy sprawność hamulca awaryjnego. Niezbędna jest także analiza szczelności obwodu hydraulicznego oraz ocena jego zapowietrzenia. Ponadto kontroli podległa również sprawność świateł hamowania oraz poziom i jakość płynu hamulcowego.

układ hamulcowy

W ramach naszych usług oferujemy serwis:

  • pompy hamulcowej – odpowiadającej za wytworzenie ciśnienia cieczy hamulcowej w celu dociśnięcia klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej, umieszczonej przy każdym kole samochodu;
  • przewodów hamulcowych – służących do doprowadzania cieczy hamulcowej z pompy do zacisków lub cylinderków, które znajdują się przy każdym kole auta;
  • zacisków/cylinderków hamulcowych – elementów odpowiadających za utrzymanie w odpowiedniej pozycji kloców hamulcowych i za dociśnięcie ich do tarczy hamulcowej;
  • kloców i szczęk hamulcowych – komponentów mających bezpośredni wpływ na jakość hamowania pojazdu. Składający się na ich budowę materiał cierny wywołuje tarcie podczas styku klocka (szczęki) z tarczą hamulcową (bębnem) w momencie hamowania.

Ponadto zajmujemy się także wymianą płynu hamulcowego, którego stan i jakość przekłada się na skuteczność hamulca. Oferujemy także odpowietrzenie układu. Rozwiązujemy także wszelkie problemy z układem zawieszania pojazdów oraz innych, nie mniej ważnych podzespołów. W celu skorzystania z naszych usług bądź w przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego. Wszystkie oferowane usługi świadczymy na terenie Przeźmierowa koło Poznania.

 

Co oznacza zapalona kontrolka układu hamulcowego na desce rozdzielczej?

Zapalenie się kontrolki układu hamulcowego na desce rozdzielczej jest sygnałem ostrzegawczym, którego nigdy nie należy ignorować. Może ona informować o wystąpieniu zarówno mniejszej usterki, jak i poważnej awarii wpływającej na bezpieczeństwo jazdy. Kontrolka ta może zapalić się np. w przypadku utraty płynu hamulcowego, problemów z aktywnymi systemami bezpieczeństwa, a także w wyniku zużycia się klocków lub tarcz hamulcowych. Może być to również fałszywy alarm spowodowany zbyt wrażliwym systemem ostrzegawczym. Mimo wszystko po zaświeceniu się kontrolki należy niezwłocznie udać się do warsztatu samochodowego, w celu zweryfikowania dokładnej przyczyny i naprawy układu hamulcowego.

 

Najczęstsze awarie układu hamulcowego

Najczęstszą awarią układu hamulcowego jest zużycie się klocków hamulcowych. Klocki te podczas hamowania z dużą prędkością tracą swoje właściwości cierne w wyniku przegrzewania się. Częstotliwość wymiany klocków hamulcowych jest mocno zróżnicowana i zależy w głównej mierze od techniki jazdy i ilości pokonywanych kilometrów. Im jazda jest bardziej agresywna, tym klocki się szybciej zużywają. Klocków nie należy wymieniać pojedynczo, lecz w komplecie na całej osi. Rozbieżność w ich grubości może spowodować liczne awarie układu hamulcowego.

Na zużycie są narażone również tarcze hamulcowe. Podczas eksploatacji ulegają korozji bądź zniekształceniom (ścierają się). Mogą one również się przegrzewać, w wyniku czego ich powierzchnia ulega skrzywieniu, co z kolei powoduje drgania kierownicy lub hamulca w trakcie hamowania.