Regeneracja silnika
Regeneracja silnika, czyli serca każdego pojazdu, może być konieczna zarówno na skutek mocnego zużycia się jednostki, jak i awarii jej poszczególnych elementów. Część usterek objawia się niepokojącymi dźwiękami, jednak niektóre z nich zostają odkryte dopiero podczas ogólnej kontroli stanu pojazdu. Zachęcamy więc do oddawania auta na przeglądy częściej niż raz do roku. Pomaga to uniknąć poważniejszych napraw, które generuję większe koszty m.in. ze względu na konieczność zakupu i wymiany części.
W ramach naszej usługi naprawy silników oferujemy Państwu diagnostykę komputerową układu oraz regulację bądź wymianę komponentów takich jak:
- filtry i płyny,
- świece zapłonowe lub żarowe,
- wtryski, listwa wtryskowa i przewody paliwowe,
- pompa paliwa, oleju, wysokiego ciśnienia,
- głowica i uszczelka pod głowicą,
- rozrząd (pasek, pompa wody, rolki),
- wałki rozrządu i zawory,
- turbosprężarki,
- kompresory,
- tłoki i pierścienie,
- wał korbowy i korbowody,
- panewki i łożyska,
- simmeringi i oringi,
- pomiar ciśnienia sprężania, paliwa czy oleju,
- alternator,
- pompa wspomagania i elementy składowe zespołu wspomagania układu kierowniczego.
Serdecznie zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty. Specjalizujemy się także w naprawie skrzyni biegów, sprzęgła oraz innych układów. TJM Auto Serwis znajduje się w Przeźmierowie koło Poznania. W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego.
Najczęstsze przyczyny remontu silnika
Remont silnika może być konieczny m.in. ze względy na usterki wtryskiwaczy. Nierzadko zdarza się też, że przyczyną awarii jest zła jakość paliwa bądź wady wykonawcze. W przypadku silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednich dochodzi zazwyczaj do odkładania się nagaru na zaworach i głowicy. Ponadto problematyczna jest także elektronika tj. wszelkiego typu czujniki, sterowniki czy cewki zapłonowe. Awaria tych systemów wynika przeważnie z wyeksploatowania, jednak może być też skutkiem źle przeprowadzonego tuningu. Oprócz tego naprawa silnika wiąże się często z wymianą łańcucha rozrządu, a więc komponentu narażonego na nieustannie duże obciążenia. Usterka może wynikać też z wadliwości alternatora, w tym np. uszkodzenia diod i spadku prądu na wyjściu.
Objawy uszkodzenia silnika samochodowego
Ubytek oleju
Jednym z objawów świadczących o niesprawności silnika samochodowego jest ubytek oleju, przekraczający 1 litr na 1000 przejechanych kilometrów. W takim przypadku w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nie ma wycieków pod autem, na pokrywie silnika lub na jego powierzchni. Wycieki oleju mogą świadczyć o nieszczelności spowodowanej np. zużyciem się uszczelek. Zignorowanie faktu, iż olej wycieka z pojazdu, może spowodować poważne awarie np. uszkodzenie turbosprężarki.
Check Engine
Check Engine to kontrolka informująca kierowców o tym, że silnik nie pracuje prawidłowo. Warto wiedzieć, iż mrugająca kontrolka oznacza poważną awarię, natomiast stale podświetlona wykazuje zazwyczaj drobne niewłaściwości w działaniu silnika i jego podzespołów. Jednak w obydwu przypadkach należy się niezwłocznie udać do warsztatu samochodowego w celu wykonania diagnostyki silnika.
Dymienie
Dym wydostający się z rury wydechowej może mieć różny kolor. Biały dym może świadczyć o przedostawaniu się do komór spalania płynu chłodniczego. To z kolei najczęściej spowodowane jest uszkodzeniem uszczelki nad głowicą, zaworu recyrkulacji spalin lub pęknięciem głowicy. Czarny dym może wydostawać się w wyniku uszkodzenia turbiny, awarii wtryskiwaczy, sondy lambda lub przepływomierza. Niebieski dym świadczy o spalaniu oleju, co może być przyczyną nieszczelności pierścieni tokowych.
Niepokojące dźwięki dochodzące spod maski
Niepokojące dźwięki dochodzące spod maski w postaci stukania, zgrzytania czy piszczenia mogą świadczyć o awarii rozrządu lub z panewek korbowodowych silnika.