Regeneracja układu kierowniczego

Regeneracja układu kierowniczego jest konieczna, jeżeli poczujemy luzy na kole kierownicy lub trudności w jej obracaniu. Objawy te mogą być sygnałem zużycia się części bądź ich mechanicznego uszkodzenia. Często u podłoża awarii leży też zbyt niski poziom płynu w układzie wspomagania. Ponadto o usterce układu kierowniczego mogą świadczyć również drgania i wibracje pojawiające się podczas jazdy oraz charakterystyczne ściągnie pojazdu na jedną stronę. W tym przypadku problem może tkwić m.in. w niedokręconym kole lub nieprawidłowym ciśnieniu w oponach. W celu ustaleniu konkretnej przyczyny awarii należy poddać samochód diagnostyce komputerowej.

dłonie na kierownicy

W ramach naszych usług regenerujemy lub wymieniamy:

  • przekładnię kierowniczą i maglownicę – elementy odpowiadające za przekazywanie siły rąk przyłożonej do koła kierownicy na siłę osiową skręcającą kołami,
  • drążki kierownicze – części przekazujące siłę z przekładni do zwrotnicy koła,
  • końcówki drążków kierowniczych – komponenty mające za zadanie ruchome połączenie drążka do zwrotnicy,
  • amortyzatory skrętu – elementy absorbujące wstrząsy lub nagłe silne drgania, które mogłyby doprowadzić do utraty kontroli nad kierownicą przez osobę prowadzącą pojazd,
  • pompy wspomagania układu kierowniczego i serwera elektrycznego wspomagania układu kierowniczego – części służące do wytwarzania sił ułatwiających skręcanie pojazdem.

Zajmujemy się regeneracją innych podzespołów w tym układu klimatyzacji. W celu skorzystania z naszej oferty bądź w przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego. Zachęcamy również do odwiedzenia naszego warsztatu, który mieści się w Przeźmierowie koło Poznania.

 

Jak działa układ kierowniczy?

Zasady działania układu kierowniczego są stosunkowo proste. Podczas skrętu kierownicą, impuls ruchu przepływa przez kolumnę kierownicy do przekładni kierowniczej. Następnie ruch zostaje przekazany do ramienia kierowniczego i dalej biegnie do mechanizmu zwrotniczego. Po zakończeniu obiegu następuje pożądany skręt kół. Drążek kierowniczy odpowiada za stopień poruszenia kół w wyniku oddziaływania ramienia. Obrót zwrotnic stanowi ostatni etap pracy układu kierowniczego.

Jak widać, każdy z elementów układu odgrywa kluczową rolę w jego działaniu, dlatego najdrobniejsza usterka jednego z nich może zaburzyć pracę całości. Prawidłowe użytkowanie układu kierowniczego oraz regularne kontrolowanie jego stanu i wymiana zużytych lub uszkodzonych części pozwoli uniknąć wystąpienia poważnych awarii samochodu.