Remont układu zawieszenia

Remont układu zawieszenia poprzedzany jest zawsze jazdą próbną, która pozwala na zweryfikowanie przyczyn nieprawidłowości takich jak słaba przyczepność kół do podłoża czy przechyły nadwozia. Istotną wskazówką podczas takiego testu są charakterystyczne dźwięki takie jak np. zgrzyty czy skrzypienie. Konieczna jest także wizualna ocena stanu technicznego poszczególnych elementów zawieszenia. Po wnikliwej diagnostyce można przejść do naprawy układu, należy jednak pamiętać, że każdorazowa wymiana elementów zawieszenia wymaga przeprowadzenia testu na geometrię i zbieżność kół.

mechanik przeglądający zawieszenie

W ramach naszych usług remontujemy podzespoły takie jak:

  • wahacze – główne elementy zawieszenia,
  • sworznie – końcowe elementy wahacza, służące do ruchomego połączenia go ze zwrotnicą,
  • tuleje – elementy gumowe lub gumowo-metalowe znajdujące się między wahaczem a miejscem jego połączenia z podwoziem. Do zadań tulei należy amortyzowanie wstrząsów przenoszonych z koła na podwozie i umożliwianie ruchomego połączenia elementów,
  • amortyzatory – komponenty tłumiące drgania spowodowane przez nierówności na drodze, odpowiadające w dużej mierze za bezpieczeństwo podróży pojazdem. W przypadku uszkodzenia amortyzatorów może dojść do utraty kontaktu koła z nawierzchnią, a w konsekwencji nawet do poślizgu pojazdu,
  • poduszki amortyzatorów – elementy typu McPerson, ich zadaniem jest mocowanie zespołu amortyzatora i sprężyny do nadwozia pojazdu. Poduszki składają się z gumowego podzespołu i łożyska,
  • stabilizatory – części odpowiadające za częściowe przeniesienie obciążenia z jednego koła jednej osi na drugie koło.

Przeprowadzamy również naprawy układów kierowniczych oraz serwisujemy klimatyzację. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług. W przypadku dodatkowych pytań dotyczących oferty prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.